Sider

fredag 5. februar 2016

GIF

I det siste har vi jobbet med GIF animasjon i PFO. det har vært veldig gøy, morsomt å lære hvordan man gjør det og uttrykke seg gjennom bilder i bevegelse. GIFen vi skal levere inn skal gå under tema ROLL. Jeg prøvde å få en mandarin til å rulle ned gelenderet på trappene her på skolen. Jeg liker disse lysveggene langs med trappen, og synes det var gøy å fotografere her. Mandarinen har også en klar fin farge, og jeg tenkte dette kunne passe godt sammen. Jeg prøvde fra mange forskjellige vinkler. Her er noen:


Jeg liker de rette linjene og de enkle klare fargene. Pluss følelsen av metall. 

Likevel synes jeg det er denne her som best mulig har klart å skildre en spesiell stemning:
I denne GIFen får man følelsen av å få noe mot seg, spenning. Jeg liker den best fordi jeg mener den skildrer det å kaste seg ut i noe, krasje, slippe seg fri og falle. Jeg har endret utsnittet, gjort det kvadratisk og fått mandarinen til å rulle gjennom det gyldne snitt og over til den andre siden.
Jeg er ganske fornøyd med det jeg har fått til. Det var ganske vanskelig å komme på ideer, så jeg eksperimenterte litt og dette er resultatet. Jeg liker også linjene i bildet, og hvordan hånden slipper mandarinen på en lett og grasiøs måte, og at man ikke får se hele personen, bare hånden. 

Hånd tilhører Anne Dahl:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar