Sider

onsdag 18. november 2015

Lysøvelse med egg

I dag har vi vært i fotostudio og øvd på lyssetting. Vi fikk utdelt et egg som vi skulle teste lyset på. Hvit mot hvit bakgrunn. Her er resultatet:



Det første er lys foran, det neste er lys fra 45 grader på siden, lys fra siden bak og lys bak på egget. Jeg liker det siste bildet best. Det er fordi det ser mest profersonelt ut. Jeg liker også graderingen i dargene, og at det er lite skygger i bildet. I de to miderste bildene er det mye hard skygge. Jeg synes det siste av dem skaper det fineste uttrykket. Jeg synes det blir mer dybde i det enn det første som er tatt fra siden. Det jeg har lært i dag er at det er viktig å ha kontroll over lys og ikke minst skygger når man skal ta bilder. Skyggene kan lage et helt spesielt uttrykk hvis man klarer å bruke dem riktig. Jeg gleder meg til å jobbe videre og til å jobbe med portrett. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar