Sider

onsdag 18. november 2015

Myplace

Ukens oppgave er å ta bilde under temaet myplace. Jeg har mange steder hvor jeg liker å være men valgte til slutt mitt absolutt favoritt sted.
Dette bildet er tatt av utsikten hjemme hos meg. Jeg elsker virkelig denne utsikten og har tatt utallige bilder her. Jeg elsker følelsen av luft man får av å se på utsikten, og alle fuglene som flyr over landskapet. Landskapsbilder er det jeg synes er aller morsomst å ta, fordi man virkelig har mulighet til å fange og ta vare på omgivelsene rundt seg. 
Jeg valgte å ta bildet slik jeg gjorde fordi jeg gjerne ville ha linjer i bildet. Jeg prøvde å få til at den øverste delen av åsen var en parallell linje med skogkanten under trærne. Jeg prøvde også å skape stemning i bildet med å ha buskene nærmest i en skrå linje. Jeg tok bildet på dette tidspunktet fordi det var tåke, noe som syns helt øverst i bildet. Jeg synes også at fargene beskriver roligheten ved utsikten. Jeg har også plassert de mest gyldne trærne i det gyldne snitt. Jeg har også tatt med mye av himmelen fordi jeg vil ha mye luft i bildet. Meningen med bildet er at det skal være beroligende å se på. Det beskriver også mitt fristed,
Jeg er fornøyd med resultatet og føler jeg har nådd målet mitt.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar