Sider

fredag 27. november 2015

#Mystyle

I de siste ukene har vi drevet med et prosjekt som handler om min stil. Hvordan jeg uttrykker meg visuelt. det har vært en spennende oppgave, og jeg er ganske fornøyd med det jeg har fått til. Som en avslutning på prosjektet skal vi lage to collager. En kvadratisk med de fire bildene under teamaet selfie, myplace, typo og color. Den andre collagen kunne være i et valgfritt format med de fire bildene og noen flere. Sammen skal collagene symbolisere min visuelle stil. Her er resultatet:


Her er den første collagen. Jeg bestemte meg for å gå for oransje, svart, hvit og grått. Det er fordi jeg ville ha så lite farger som mulig. Jeg synes det fort kan bli for mye i en collage. Derfor gjorde jeg selfiet mitt svart/hvitt. Jeg valgte å plassere de to svart/hvitt bildene i hvert sitt hjørnet fordi jeg synes det skaper mer balanse i bildet. Jeg valgte oransje som en tema farge i både color og myplace, men også orginalt selfie, fordi oransje er en farge som beskriver meg. Når jeg tenker på navnet mitt synes jeg det har en oransje, rød og gul-aktig stemning. Det er også en farge jeg er veldig glad i. Jeg liker at den er varm, og at den stråler og skiller seg ut.  


Dette er den andre collagen. Det var ganske vanskelig å komme på en ide som faktisk fungerte i praksis. Jeg liker å lage collager. Jeg liker å sette sammen ting som passer, både i farge, struktur, men også å skape kontrast. Jeg funderte lenge på hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg testet ut mange forskjellige måter å gjøre det på. Men for meg er det veldig viktig at ting ikke er rotete. Derfor var det vanskelig å lage en collage med bilder som ikke nødvendigvis passer så godt sammen. Men her er i hvert fall resultatet. Jeg tok med noen flere bilder jeg har tatt de siste ukene, og satte dem sammen inntil hverandre. Likevel så det ganske kjedelig ut. Så jeg tegnet noen trekanter der det passet. Collagen formet seg magisk til en D, uten at jeg bevisst hadde tenkt over det. Det var ganske gøy, siden D er forbokstaven min. Tilslutt ble jeg veldig fornøyd med collagen. Jeg føler at den virkelig presenterer meg. Rot innenfor tydelige rammer. Jeg synes det ble oversiktlig, samtidig som den er kreativ. Kjempe morsomt prosjekt!   





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar